torsdag 5. oktober 2017

Maling av teakmøbler

Bruk heller ikke skraper av stål, da disse vil skade treverket. Dersom det har vært flere lag med maling, kan det hende du må gjøre denne . Ta kontakt med en forhandler av lakk- og møbelrenseprodukter.

Noen lakkfjerningsprodukter kan misfarge treverket. Først tenkte jeg å male de gamle håndtakene, men de satt . Det aller meste av teakmøbler er behandlet med olje originalt. I vår artikkel om maling av teak så foreslår vi å grunne, men dette avhenger av hvilken produsent du benytter deg av.

Ved nedpussing av flater, oljebehandling eller maling kan . Her var teak overflaten så fin, at jeg bare vasket med rødsprit og oljet. Gøy å se gamle møbler bli til noe helt eget ved bruk av maling. Tviler på at noen lager en ny dør av teak for deretter å male den.


Teak er et materiale som trenger krever nøye grunnarbeid - men det er ikke. Rull på maling på en begrenset del av dørbladet og dra malingen ut med en . Teak cleaner liter Alt du trenger til vask av hus utvendig Teak cleaner fra Båtnils, gir grå og skitten. Splash maling yunik flugger beckers jotun maxmaling.


Til impregnering, vedlikehold og beskyttelse av teak, hardwood og andre olje- eller.

Tynner: hvis nødvendig Seajet Tynner U for en-komponent lakk og maling. Hvis treet ikke blir tilført ekstra olje eller maling som kan beskytte. Hvis du har hagemøbler av teak kan de holde i mange år uten behandling.


Tørk godt før påføring av olje eller maling. Dørene er behandlet fra fabrikk med ett strøk olje, henholdsvis teak eller klar olje. Teak Refit arbeider med en hydrogen peroxid reaksjon.


Jeg har en ytterdør i teak som begynner å bli litt slitt i oljen. Jeg kunne tenke meg å male den hvit, … Flügger anbefaler et annet system til maling av døren. Teakmøbler er det som regel flust av på loppemarked.


Hver skuff fikk to strøk maling, og på de to skuffene som skulle tapetseres, malte jeg . Liberon Finishing oil er super til å fornye sliten teak! Hvis den er av teak så kan du det :) Mvh Heidi. Utvendig maling - hvilket produkt skal jeg velge?


Påfør deretter en god teak- eller edeltreolje, enten fra sprayflaske eller.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.