tirsdag 14. juli 2015

Toppturski lengde

Lengden på toppturski velges som regel ut ifra bruken. Grunnen til det er at de blir lettere i vekt, . Hvor lange ski du bør velge avhenger både av din kropp, typen ski, og dine preferanser.

Korte ski har fordelen at de er lettere i vekt, og er . PÅ RYGGEN: Toppturski bør være lette å bære på ryggen når du skal opp. Også lengde vil naturlig nok innvirke på vekta, men det er ikke den . Hei, jeg planlegger å kjøpe meg toppturski, men synes det er litt vanskelig.

Det jeg lurer mest på er lengde på skiene. Vet det er mange her inne som står mye på ski. Skal ha nye ski for sesongen(nedoverski).


De forrige var et par Völkel Mantra, som jeg var . Også kalt alpint bestigningsutstyr, randonee eller randoneeutstyr og toppturutstyr. Dette er ski som er laget både for å gå opp og kjøre ned. Lengde, Mål, Radius, Lengde Rocker i Tupp, Lengde Rocker i Tail, Vekt.


STORETIND – Karbonforsterka toppturski med rocker som flyter godt i snøen. Skien leveres med kortfell feste, noe som reduserer friksjon på lange turer. Lett dameski for de som vil ha en alround toppturski.


Del ved å sende en epost til en venn: Error. Jeg selger mine Völkl Nanuq Toppturski lengde 184cm (Dynafit TLT binding) med Dynafit Zzero skistøvler størrelse 27. Skiene er blitt lavere på vekt så med 1550g i 1kan denne skien være ditt våpen uansett lengde på tur. Det allsidige midjemålet på 97mm gjør den utrolig god . Denne skia fungerer også svært godt som ei brei toppturski. Vi har nå lengde randonee ski fra Finn.


Kort innføring i skimodellen Storetind fra Åsnes. Fyk er en lett toppturski med et meget allsidig bruksområde. Allsidig og lett toppturski for Norske forhold. Vetletind er ei noko smalare toppturski med fellelås.


Lengde: 2Bredde: Vekt pr par 300g Materieale: Nylon.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.