mandag 25. august 2014

Hva tjener en taxisjåfør

Jeg tok løyvekurs, et kurs du må ha for å jobbe som selvstendig taxisjåfør. Hva kan man forvente i lønn i dette yrket? Som taxisjåfør transporterer du passasjerer mot betaling. Tabellen viser gjennomsnittslønn uavhengig av ansiennitet og alder. Har hørt at man tjener greit som taxisjåfør på fredag og lørdag.


Hvor i landet får en taxisjåfør best lønn? Annet bilrelatert: Hvor mye tjener omtrent en taxi sjåfør i månaden?

Jeg tar endel taxi og snakker ofte med sjåfører som sier at de kjører i timer for å tjene like mye som de tjente på åtte timer for ti år siden. Nå vill jeg kjøre drosje men er usikker på hva jeg skal evt øve på å. Faren min er taxi sjåfør, og han tjente i overkant av 700k i fjor før lønn. Her finner du statistikk om hvor mye en taksisjåførerne tjener i månedslønn, timelønn, . Hver eneste helg tar flere ungdommer plass ved siden av drosjekøa. Du er nødt å kjøre såpass for å tjene nok penger.


Det er mange dødperioder, og da må du bare vente på nye turer, sier sjåføren Stig, som ikke . Videre tjener man en go gjennomsnittlig industrilønn, og man er på mange måter sin egen sjef. Taxisjåførene tar altfor godt betalt, men tjener samtidig for dårlig - dette. Uber-sjåfør gir et dårligere tilbud enn en vanlig taxi-sjåfør. Er du ung, kvinne og uutdannet, har du gode muligheter til å havne nederst på inntektsstatistikken. De tjener svarte penger og lar drosjenæringen blø, men byens pirattaxier får.


Hva tenker du om at det er ulovlig å ta betalt for å kjøre venner? Roger Dørum Pettersen en lysere framtid hos Uber. Vi tjener nesten ingenting, sier de ansatte. Da ble det lite igjen, sier Demek Dagnachew, som sluttet i jobben som taxi-sjåfør for Uber for en . Jeg vet ikke om jeg tjener mest på å sitte på sentralen eller å kjøre, men det er.


Yrke: Taxisjåfør og telefonvakt på taxisentralen i Hammerfest . Har faktisk litt lyst til å bli dette og lurer på hva de ca tjener forhold til andre yrker? Lurer også på om noen vet hvordan de som er taxisjåfører .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.