onsdag 4. mai 2016

Maling av kommode

Hei, jeg har en kommode i mahogny som har blitt malt, og vil gjerne fjerne malingen. Jeg må fjerne alt av maling og lakk på en gammel kommode! Kommoden er fra tidlig 18og det stinker gammelt,rått, muggent av kommoden .

Alt jeg har lært om maling har jeg lært av pappa. Han har vært trebåtbygger og vet en ting eller to om finish. Innimellom tipsene finner du noen moodboards fra meg for å gi deg inspirasjon til hvordan du kan male møbler og få det til å passe inn i . En vanlig kommode i lakkert furu kan gjøres helt forskjellig, med bruk av litt maling og fantasi. Her er den samme IKEA-kommoden gjort om til. Jeg skal male den ene kommoden min svart (slik at den står til resten av stua).


Med en stripete kommode i ni ulike farger trenger du ikke gjøre så mye. Alle som leser BoligPluss vet hvordan maling kan gjøre underverker. En kommode behøver ikke bare at være en kommode, der har til formål at skjule nipsting.


Med en klat maling og lidt kreativ kærlighed kan en . Jeg har en gammel syreluta (heter det det) kommode som jeg har lyst å male hvit. Noe jeg må gjøre først, eller er det bare å begynne å male, . Det er utrolig hva et par strøk med maling kan gjøre med brukte møbler.

Er du heldig, kan du ende opp med ny kommode, spisestue eller hylle, knapt uten at . Antikk og eldre møbler er alltid i stil, men er ikke alltid praktisk for daglig bruk. Selv om de kan virke godt konstruert og . Jeg skal male flisene på kjøkkenet (kaffekoppene skal bort!), og lurer på hvordan jeg gjør det? Vasker med salmiakk først, deretter grunning . Det er meget sjovere, at male kommoden selv!


Denne kommode er nok gammel og har flere revner og slidhuller i overfladen, men da alle tre . På sikt har jeg kanskje lyst til å pusse den ned og male den i en knæsj farge,. Har ikke gjort dette med denne, da jeg har en kommode til som skal pusses opp! En rokokko kommode av eik malt med ny grå maling , et strøk med f. Bloggeren Kelsey Johnson har gjort om en gammel kommode, til en strøken, feminin og helt ny. Så brukte hun spray-maling til å få kommoden i en fin gråfarge.


Jeg prøver å rekke over mye for tiden og maling av møbler er høyt prioritert på listen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.