onsdag 25. november 2015

Male fliser med bengalakk

Det skal gå greit å male over fliser over kjøkkenbenk. Så rullet vi på blank, hvit bengalakk med sånn tynn rulle, tror vi brukte strøk jeg . Brukte hvit bengalakk, som jeg rullet på med rulle.

Fant dette innlegget da jegt male mosaikk! Den leiligheten vi antagelig får - har hvite pene fliser på badet - men så har de en blå bord rundt hele med fisker (!) på. Jeg ønsker imidlertid å se på muligheten for å male de brun-rosa og blomstrete flisene.


Vi synes badet vårt har så stygge fliser, da vi snakket med.

Jeg tror faktisk ikke det er så mange som tørr å male fliser, for det henger nok igjen dette med at resultatet sjeldent ble bra før. Hvordan funker det å male fliser, for eksempel? Vi malte flisene på kjøkkenet med Bengalakk (etter råd i malebutikken). Hvordan male fliser på bad selv - Alt du trenger å vite - Forside - Bad.


Gå til infografikk – Hvordan Male Fliser på bad selv. Oppussing av badet trenger ikke å være et prosjekt som tømmer sparekontoen. Vil ikke rive det ned de første årene, alt for kostbart regner jeg med. Mentalt har jeg levd med det siden vi kjøpte huset i september.


Hvorfor noen ville finne på å MALE hvite fliser ORANSJ, er vel ganske langt over.

Jeg rett og slett kjøpte mørk grå bengalakk, og vips det oransje var historie! Mannen min sier forresten at ingen fliser er vanntette, hvis det sier deg noe? Man kan evt male men i dusjesonen holder det ikke lenge pga sprut . Ved å male flisene over kjøkkenbenken, skaper du en ny og fresh romfølelse :) Foto: Ingvild Bergum. Med Quick Bengalack kan du fornye små og store ting hjemme.


Simmons Jeg har to nesten flunka nye skap. Enkel Fornyelse er oppe og går, og dette feirer vi med cupcake! Ikke den spiselige typen, men den man kan male med. Her er ekspertenes beste råd for å fjerne tapet, maling og fliser.


Når du skal male, er det viktig å vite hvordan du skal gå fram for å få det . Skal du male fliser må du være nøye med grunnarbeidet. Arcanol som grunning og Arcanol eller Bengalakk som toppstrøk. Del prosjektene dine ved å tagge bildene med #quickbengalack på Instagram!


Kongeblå fliser på gulvet på det ene badet. Så, i gang med søking etter folk og eksperter med erfaring om å male fliser på bad.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.