tirsdag 28. april 2015

Hvor mye tjener en sivilingeniør

Dette viser hva jeg har sagt, Norske IT arbeidere er underbetalt. Drar to til India tjener en utvikler x hva en bussjåfør gjør. Jeg var ferdigutdannet sivilingeniør (maskin) i 199 og føler at jeg har for dårlig betalt, men er usikker på hva som er vanlig.

For en sivilingeniør som hadde eksamen i 20og fikk jobb i. Men i kommunen får de jobbe et sted hvor ting betyr mye for alle innbyggerne i Stavanger. Sivilingeniører utvikler teknologiske løsninger, og jobber med forskning,. Tabellen viser gjennomsnittslønn uavhengig av . Hva er vanslkeligere studie å fullføre og mer utfordrende jobb hvis man skal. Hvor mye tjener en ingeniør med Høgskoleutdanning.


Vil jo egentlig avhenge av hvor ekslusiv din kompetanse er. Så mye kan nyutdannede vente seg i begynnerlønn i ulike yrker. Hvor lønnsom vil utdanningen din egentlig bli? Les også: Så mye tjener nyutdannede sivilingeniører.


I 20er gjennomsnittslønningen til en sivilingeniør i privat sektor. Det er vanskelig å gi en oppskrift på hva som trenges for å bli en god designer. Hvor mye kan en sivilingeniør i industriell design forvente å tjene? StudentTorget gir deg her en oversikt over hva man gjennomsnittlig tjener i ulike yrker.


Disse tallene er gjennomsnittslønn og bør kun sees på som cirkatall, . Norge viser at den gjengse arkitekten i Oslo og Akershus tjener 7000. Det er mest synlig i staten fordi her vet alle hva de andre tjener, men dette eksisterer i alle sektorer, sier Janne Marthe Hatlebakk. Hva jeg tjener varierer hvor mye jeg jobber, men kan ikke klage :). Vet dessverre ikke hva en ingeniør bør tjene (jeg er selv sivilingeniør) Sjekk med statistikken til NITO.


Det du imidlertid bør være klar over er at . Er du personen som setter høy månedslønn høyt, kan du her sjekke hva du tjener i de ulike yrkene. Svar: Det er ikke så lett å si hva som skal til for å trigge nettopp ditt barn, men generelt kan vi si at økt kunnskap gir bedre grunnlag. Statistisk sentralbyrå (SSB) har sett på inntektsforskjellene mellom dem som har tatt master- eller doktorgrad i 200 og hvor mange av dem . Mange fagutdannede jobber i de delene av arbeidslivet hvor lønnsnivået er høyt.


En lege som tjener mye penger, er rett og slett en lege som jobber mye,. Ryktet til skolen er det som avgjør hvor lett det kan bli for deg videre. Men jeg er usikker på framtida og hva jeg skal studere. I forhold til mange andre yrker tjener jeg bra, svarte sivilingeniør Elisabeth N.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.