fredag 24. april 2015

Beis over maling

Uansett hva du velger, må du ikke bruke maling eller dekkbeis til å dekke over skavanker i treverket. Dekkbeis har nesten samme dekkevne som maling, men vil ikke skjule treets stuktur på samme måte. Dekkbeisen har kraftigere pigmentering enn beis. Her er oversikten over ulike overflatebehandlinger, med fordeler og.


Du står overfor tre hovedalternativer: Beis, dekkbeis eller maling. Uansett behandling: Bruk aldri maling eller dekkbeis til å skjule en skavank! Både beis, tjærebeis, dekkbeis og maling skal brukes på ulike.

Intervallene varierer fra åtte til femten år, . Hvis dette er riktig hva skal jeg da gjøre hvis jeg ønsker ett annet produkt ? Spørsmål 2: Kan jeg male med DRYGOLIN Ultimat over tidligere flater malt med. Både dekkende beis og maling finnes i flere kvaliteter. Eller maling ; to strøk hvert 8-år, og dra over med skrapen først på de flekkene som må . Hvis det er maling du har på vegg kan du kun bruke maling. Beis fra før = beis, oljedekkbeis eller maling.


Beisen er lett å påføre, men den er lite slitesterk. Velger du beis, må du gå over huset oftere enn hvis du velger maling. Skulle male huset i sommer, og klarte å rote det helt til - tok oljebasert maling på veggen der jeg skulle ha vannbasert beis, og beis rundt . Dekkbeis dekker, men viser likevel struktur, mens maling dekker over strukturen – og gir mindre vedlikehold. Både beis og maling gir mange års fullgod beskyttelse til huset ditt.


Er også usikker på om jeg skal velge dekkbeis eller maling. Ikke la grunningen stå over lengre tid uten å påføre toppstrøk. Beis og dekkbeis, oljemaling og vannbasert maling. De har faktisk vært i salg i over tjue år, men Sørensen tror at tiden nå er kommet for at . Dersom du har brukt maling på veggene før, bør du ikke beise det i år. Malingen vil legge seg tett over treverket og stenge inn eventuell sopp . Jeg endte opp med å kjøpe beis, og satser på å få beiset i løpet av . Gå over med en pensel for å jevne ut og male eventuelle sprekker.


Men hva er egentlig forskjellen på beis, dekkbeis og maling? Men lurte på om jeg nå skulle gå over til Jotun som jeg får billigere, og som vel er like bra?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.